Brud

Slik får du flere bruder som kunder

Mange som skal gifte seg neste vår starter jakten på den perfekte frisøren akkurat nå. Med annonsering på Facebook har du muligheten til å vise disse hva salongen din kan by på!

Av Kari W. Romøren | Daglig leder i Plikstre

Mai til august/september er høysesong for brylluper – et høydepunkt i mange kvinners liv.

Og valget av frisør står gjerne sentralt i bryllupsplanleggingen. Bruden vil gjerne gi det ærefullet oppdraget til en frisør hun stoler på, noen som hun vet leverer en nydelig håroppsats, uten bekymringer for forsinkelser eller stress.

Reklamér mot bruder – og bare dem!

Så er kanskje salongen din en sånn salong som er veldig flinke på å gi topp service til nervøse bruder. Men vet alle de som skal gifte seg der du holder til i hvor flinke dere er?

Trolig ikke. Og dermed går kanskje også salongen din glipp av mange verdifulle oppdrag – nettopp fordi dere ikke har markedsført dere spesielt mot denne kundegruppen.

Og det er her du kan få god drahjelp av Facebook: På grunn av de gode mulighetene for målretting denne kanalen gir, har du mulighet til å reklamere mot de som nylig har forlovet seg og som bor innenfor det geografiske området salongen din retter seg mot – og bare dem. Det betyr igjen at kostnadene for annonsering blir ekstremt lave sammenlignet med om du skulle gått ut i lokalavisa eller lokalradioen med samme budskap.

Du har kanskje også liggende noen bilder av brudestyling dere har gjort tidligere? I såfall har du alt du trenger for å lage en annonse som gjør at salongen din neste vår blir fylt av rødmende, hvitkledde, vakre kvinner.

Hva koster det?

Annonsering på Facebook er veldig billig sammenlignet med tradisjonelle mediekanaler – nettopp fordi du bare betaler for å treffe de du ønsker å treffe med annonsen din. Du kan sette opp et beløpsgrense, og på på den måten på forhånd bestemme deg for hvor mye du skal bruke hver måned.

Har du online bestilling på nettsidene dine, er det også veldig enkelt å regne ut om annonseringen lønner seg. Da kan du få helt nøyaktige tall på hvor mange som har bestilt time som følge av annonsene dine – og dermed blir regnestykket enkelt.

Den største kostnaden i forbindelse med Facebook-annonsering er egentlig det å få noen til å sette opp kampanjen for deg. Det er i utgangspunktet ikke vanskelig å gjøre det selv, men det krever at du setter av en del tid, at du har noenlunde teknisk innsikt og at du er god til å finne de riktige bildene og den riktige teksten som treffer publikumet ditt.

Det finnes mange byråer som tilbyr slike tjenester, og vi i Plikstre er blant dem som gjerne hjelper til. Bare send oss en epost om du har lyst til å få hjelp til å komme i gang!

PS! Har du alle brudene du trenger? Her er fire andre ideer til hvordan du kan bruke annonsering på Facebook til å treffe smale nisjer. 

Kari W. Romøren

Kari W. Romøren

Daglig leder

Kari W. Romøren startet i 2017 digitalbyrået Plikstre, som hjelper bedrifter med å lykkes i digitale kanaler. Hun har tidligere vært nettredaktør for Det Nye, og har i tillegg 20 års erfaring med journalistikk og digital utvikling fra VG, NRK, Egmont og Dagens Næringsliv.

Trenger du hjelp?

Plikstre kan hjelpe salongen din med å lykkes i digitale kanaler. Send oss gjerne en uforpliktende melding for å høre mer om hva vi kan gjøre for å hjelpe deg med å øke omsetningen.

Siste fra bloggen

 

Bli en femstjerners salong

Her er noen tips til hvordan du får kundene til å strø om seg med stjerner på Facebook-siden til salongen.

Så ofte bør du poste

For sjelden gir dårlig effekt, og for ofte kan få brukerne til å avfølge salongen. Hva er det perfekte antallet Facebook-postinger du bør ha i løpet av en uke?