30 lenker du kan poste på Facebook-siden til salongen

Har du det for travelt til å finne godt innhold til salongens Facebook-side? Værsågod! Her har du 30 lenker – med tilhørende tekster – du bare kan klippe ut og lime inn.

Av Kari W. Romøren | Daglig leder i Plikstre

Å finne godt innhold som kan deles på salongens Facebook-side kan være en tidkrevende affære. Du merker det kanskje særlig hvis det å drifte Facebook-siden er noe du gjør utenom salongens åpningstider, på den tiden du kanskje helst skulle ha sunket ned i sofaen med Netflix eller hatt hyggelig tid sammen med familien.

Her er løsningen: 30 lenker til innhold fra internett som handler om hår – og med tilhørende tekster sånn at du bare kan klippe ut og lime inn, på mindre enn 10 sekunder.

Og det beste av alt? Det er fullstendig gratis. Alt du trenger å gjøre, er å fylle ut skjemaet nedenfor, så sender jeg deg tekstene på epost. Ingen forpliktelser, ingen skjulte bakdeler. Post lenkene/tekstene som de er, eller gjør dine egne justeringer – fullstendig frie tøyler.

Mer engasjement, høyere rekkevidde

Grunnen til at jeg gir dem bort? Jeg vil at du skal få oppleve med dine egne øyne hva det gjør med kundeengasjementet ditt og rekkevidden din når du jevnlig (minst annenhver eller hver tredje dag) poster innhold på Facebook som er av verdi for kundene.

Kundeengasjementet handler om hvor mange av de som følger deg på internett som engasjerer seg i det du poster. Enten at de liker, kommenterer eller deler videre. Jo mer engasjement de som følger deg har, jo bedre.

Dette er fordi kundeengasjementet har direkte innvirkning på det som kalles rekkevidde. Rekkevidden har å gjøre med hvor mange mennesker som faktisk ser innhold fra salongen din i feeden. Selv om du har 1500 følgere på siden, betyr nemlig ikke det at alle innleggene dine når ut til 1500 mennesker.

Hvor mange som får se de forskjellige postene har å gjøre med hvordan teknologien til Facebook virker. Salonger som ofte poster innhold som mange mennesker liker, deler eller kommenterer (=høyt kundeengasjement), har høyere sannsynlighet for å nå opp i feeden enn salonger som poster sjelden, eller som poster innhold følgerne ikke engasjerer seg i. Derfor er det viktig at det du poster på salongens Facebook-side er noe kundene setter pris på, noe de liker, deler eller kommenterer.

Prøv et eksperiment

Så la oss prøve et eksperiment. Du poster en av disse lenkene/tekstene på salongens Facebook-side annenhver eller hver tredje dag i en periode på to-tre måneder. Samtidig holder du øye med tallene for kundeengasjement og rekkevidde på Facebook-siden til salongen. Hvor mange prosent økning får du?

For å få tilsendt tekstene og lenkene: Fyll ut skjemaet nedenfor, så får du en epost fra meg med tekstene. Ikke noe spam i etterkant, jeg lover!

 

Kari W. Romøren

Kari W. Romøren

Daglig leder

Kari W. Romøren startet i 2017 digitalbyrået Plikstre, som hjelper bedrifter med å lykkes i digitale kanaler. Hun har tidligere vært nettredaktør for Det Nye, og har i tillegg 20 års erfaring med journalistikk og digital utvikling fra VG, NRK, Egmont og Dagens Næringsliv.

Siste fra bloggen

 

Bli en femstjerners salong

Her er noen tips til hvordan du får kundene til å strø om seg med stjerner på Facebook-siden til salongen.

Så ofte bør du poste

For sjelden gir dårlig effekt, og for ofte kan få brukerne til å avfølge salongen. Hva er det perfekte antallet Facebook-postinger du bør ha i løpet av en uke?

Slik får du flere bruder inn i salongen

Mange som skal gifte seg til våren starter jakten på den perfekte frisøren akkurat nå. Med annonsering på Facebook har du muligheten til å vise disse hva salongen din kan by på!