30 lenker du kan poste på Facebook-siden til salongen
Har du det for travelt til å finne godt innhold til salongens Facebook-side? Værsågod! Her har du 30 lenker – med tilhørende tekster – du bare kan klippe ut og lime inn.
Av Kari W. Romøren | Daglig leder i Plikstre
Å finne godt innhold som kan deles på salongens Facebook-side kan være en tidkrevende affære. Du merker det kanskje særlig hvis det å drifte Facebook-siden er noe du gjør utenom salongens åpningstider, på den tiden du kanskje helst skulle ha sunket ned i sofaen med Netflix eller hatt hyggelig tid sammen med familien.
Her er løsningen: 30 lenker til innhold fra internett som handler om hår – og med tilhørende tekster sånn at du bare kan klippe ut og lime inn, på mindre enn 10 sekunder.

Og det beste av alt? Det er fullstendig gratis. Alt du trenger å gjøre, er å fylle ut skjemaet nedenfor, så sender jeg deg tekstene på epost. Ingen forpliktelser, ingen skjulte bakdeler. Post lenkene/tekstene som de er, eller gjør dine egne justeringer – fullstendig frie tøyler.
Mer engasjement, høyere rekkevidde
Grunnen til at jeg gir dem bort? Jeg vil at du skal få oppleve med dine egne øyne hva det gjør med kundeengasjementet ditt og rekkevidden din når du jevnlig (minst annenhver eller hver tredje dag) poster innhold på Facebook som er av verdi for kundene.
Kundeengasjementet handler om hvor mange av de som følger deg på internett som engasjerer seg i det du poster. Enten at de liker, kommenterer eller deler videre. Jo mer engasjement de som følger deg har, jo bedre.
Dette er fordi kundeengasjementet har direkte innvirkning på det som kalles rekkevidde. Rekkevidden har å gjøre med hvor mange mennesker som faktisk ser innhold fra salongen din i feeden. Selv om du har 1500 følgere på siden, betyr nemlig ikke det at alle innleggene dine når ut til 1500 mennesker.
Hvor mange som får se de forskjellige postene har å gjøre med hvordan teknologien til Facebook virker. Salonger som ofte poster innhold som mange mennesker liker, deler eller kommenterer (=høyt kundeengasjement), har høyere sannsynlighet for å nå opp i feeden enn salonger som poster sjelden, eller som poster innhold følgerne ikke engasjerer seg i. Derfor er det viktig at det du poster på salongens Facebook-side er noe kundene setter pris på, noe de liker, deler eller kommenterer.
Prøv et eksperiment
Så la oss prøve et eksperiment. Du poster en av disse lenkene/tekstene på salongens Facebook-side annenhver eller hver tredje dag i en periode på to-tre måneder. Samtidig holder du øye med tallene for kundeengasjement og rekkevidde på Facebook-siden til salongen. Hvor mange prosent økning får du?
For å få tilsendt tekstene og lenkene: Fyll ut skjemaet nedenfor, så får du en epost fra meg med tekstene. Ikke noe spam i etterkant, jeg lover!

Kari W. Romøren
Daglig leder
Kari W. Romøren startet i 2017 digitalbyrået Plikstre, som hjelper bedrifter med å lykkes i digitale kanaler. Hun har tidligere vært nettredaktør for Det Nye, og har i tillegg 20 års erfaring med journalistikk og digital utvikling fra VG, NRK, Egmont og Dagens Næringsliv.
Siste fra bloggen
Hvordan få fart på en konkurranse på Facebook
Konkurransen i midten slo de andre to ned i støvlene. Men det var ikke først og fremst på grunn av premien.
Hvordan doble engasjementet og rekkevidden
Dobling av rekkevidden og engasjementet i løpet av én måned? Joda, det er mulig.
Bli en femstjerners salong
Her er noen tips til hvordan du får kundene til å strø om seg med stjerner på Facebook-siden til salongen.
Roper du uten at noen hører det?
Slik finner du ut om det du poster faktisk kommer frem til de du ønsker å nå.
Slik håndterer du mugne kunder
Har du en sinna kunde på Facebook-siden din? Her er fem råd til hvordan du håndterer henne.
Gi et godt førsteinntrykk i digitale rom
Første gangen en ny kunde møter salongen din, er hun kanskje i et digitalt rom. Gir du et godt førsteinntrykk?
De synlige salongene får flest kunder
Salonger som befinner seg på steder med stor trafikk, får flere kunder. Det gjelder både digitalt og i den virkelige verden.
Markedsføring koster ikke penger
Hvis du ser på penger du bruker på markedsføring som en kostnad, bruker du pengene på feil sted.
Fem ideer til Facebook-annonser som gir flere kunder i salongen
Har du et lite markedsføringsbudsjett for annonsering i 2018, har jeg ett godt råd: Bruk alle pengene på Facebook.
Derfor må du unngå å gi kundene dine gode tilbud
Du vil ikke tro hvor mye gode tilbud kan irritere kundene dine.
Slik skaper du digital verdi for kundene
For å finne ut hva du skal poste på salongens Facebook-side, må du ta på deg kundens sko.
Ny logo og nettside til godt under 10.000
Noen ganger er det viktigste at det gjøres enkelt og billig. Da er det greit å vite om snarveiene!
5 feller du må passe deg for
Publiserer du innlegg på salongens Facebook-side? Pass deg for disse 5 fellene – som kan koste deg dyrt.
Hvor mye tid skal du bruke på salongens Facebook-side?
Du har 1000 oppgaver i salongen. Og å drifte Facebook-siden er en av de som kommer langt ned på listen. Her er oversikten som gir deg løsningen på tidsklemma!
Så ofte bør du poste
For sjelden gir dårlig effekt, og for ofte kan få brukerne til å avfølge salongen. Hva er det perfekte antallet Facebook-postinger du bør ha i løpet av en uke?
Så har du fått mange følgere på Facebook. Hva nå?
Slik går du fra følgere på Facebook til penger i kassa.
Slik får du flere bruder inn i salongen
Mange som skal gifte seg til våren starter jakten på den perfekte frisøren akkurat nå. Med annonsering på Facebook har du muligheten til å vise disse hva salongen din kan by på!
Slik bygger du følgerskare på Facebook
Slik bruker du konkurranser til å bygge opp antall følgere på Facebook – uten å bruke en krone på annonsering.
Gjør kundene dine til salongens salgsagenter
Kom inn i den gode sirkelen som gjør kundene dine til salongens fremste salgsambassadører.
Sosiale medier + frisørsalonger = sant
Her er tre gode grunner til at frisørsalonger bør bruke markedsføringsbudsjettet sitt på sosiale medier.