Salongprat
er markedsføringspakken som gir salongen din forsprang på konkurrentene

Salongprat er markedsføringspakken som gir salongen din forsprang på konkurrentene

Konseptet: Strategien.

Denne markedsføringspakken bygger på en strategi som tar sikte på å raskest mulig gjøre drop-in-kunder til fastkunder. Her er hvordan:

Fastkundene er de mest verdifulle kundene for salongen din.

Både fordi de gir stabile inntekter og fordi de gjerne anbefaler salongen din til andre.

Derfor vil det ha stor effekt for inntektene dine om du raskest mulig får drop-in-kunder til å bli fastkunder.

Utfordringen er at det tar lang tid å bygge et lojalitetsforhold til kunden, fordi det går mange uker mellom hver gang de er innom salongen.

Digitale medier og sosiale kanaler kan gi salongen drahjelp for raskere å få en sterk relasjon til den nye kunden.

Samme virkemiddel kan brukes for å styrke forholdet til de som allerede er fastkunder.

Konseptet: Innholdet.

Du bruker tiden din på å gi kundene som kommer i salongen en god opplevelse.

Vi sørger for at kundeopplevelsen på nett blir i samme klasse.

1. Salongens eget magasin på nett

Vi setter opp et digitalt magasin for salongen, som flere ganger i uken fylles med innhold kundene vil sette pris på.

Artikler og videoer er av høyeste redaksjonelle kvalitet, laget av profesjonelle innholdsprodusenter med kompetanse på hår og skjønnhet.

Magasinet tilpasses med din salongs logo og fargeprofil.

2. Engasjement på salongens Facebook-side

Hver uke deler vi alle artiklene og videoene fra nettmagasinet på salongens Facebook-side.

I tillegg deler vi annet interessant innhold for kundene dine 2 ganger per uke.

Totalt får kundene dine som følger salongen på Facebook innhold av høy kvalitet minst annenhver dag.

Hver måned får du dessuten tekst og bilde du kan bruke til en konkurranse, med en premie du selv velger.

3. Rekruttering av nye kunder via Facebook-annonser

Alle artikler og videoer som publiseres på salongens nettmagasin legges også ut som annonser på Facebook.

Annonsene målrettes mot de kundene du ønsker å nå (for eksempel kvinner i alderen 18-50).

4. Kundekontakt via epost

Hver måned sender vi ut et nyhetsbrev på epost til salongens kunder.

Nyhetsbrevet kan også inneholde tydelige knapper som oppfordrer kunden til å bestille ny time i salongen, dersom salongen har et online timebestillingssystem.

Konseptet: Detaljene.

Salongprat er kun tilgjengelig for én salong i ditt geografiske område.

Ta kontakt i dag for en helt uforpliktende samtale om detaljene i markedsføringspakken.

Ja takk - jeg vil vite mer!

Send oss en melding via kontaktskjemaet eller på kari@plikstre.no, så tar vi kontakt for å avtale tid til en helt uforpliktende prat.